b_200_200_16777215_0_0_images_1398_980403-01.jpg

در راستای اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون در کشور؛ این طرح با هدف پایش فشار خون کلیه کارکنان از هفته گذشته آغاز و هم اکنون برای گروه هدف بالای 30 سال و بیماران کلیوی در حال انجام است.
به گزارش روابط عمومی شرکت ایران خودرو تبریز ؛ مدیرHSE  این شرکت در ارتباط با موضوع یادشده به اهمیت کنترل فشارخون و نقش آن در سلامت جامعه اشاره کرد و گفت: فشارخون بالا یک بیماری طبی وخیم است که “هیپرتانسیون” نیز نامیده می شود. این بیماری باعث می شود قلب شما فشار کاری بیشتری تحمل کند.

مرتضوی افزود: فشار خون اولیه علت مشخصی ندارد و ۹۵ درصد افراد جاعه عمدتاً مبتلا به این نوع فشار خون هستند. اما فشار خون ثانویه در اثر علل مشخصی مثل بیماری کلیوی، تومور، نقص مادرزادی قلب و مصرف برخی داروهای خاص مانند قرص‌های ضدبارداری، داروهای ضد احتقان، بعضی داروهای مسکن رخ می‌دهد.

وی در ادامه به تشریح نقش تغذیه و سبک زندگی در بیماری فشار خون پرداخت و اظهار داشت :قطعا نوع تغذیه ، میزان نمک مصرفی ، استفاده مکرر از گوشت قرمز و مسائلی از این قبیل تاثیر مستقیمی بر افزایش  فشار خون دارند.
مدیر HSE شرکت ایران خودرو تبریز ضمن اشاره به اجرای طرح کنترل فشار خون کارکنان بصورت شبانه روزی توسط واحد HSE تصریح کرد: تاکنون غربالگری بیش از 80 درصد فشار خون کارکنان انجام و در سامانه ملی کنترل فشار خون کشور ثبت شده است و امید آن می رود تا 48 ساعت آینده اجرای این طرح در شرکت به اتمام برسد.
طرح بسیج ملی کنترل و پایش فشارخون با چهار هدف اصلی آگاهی بخشی عمومی، کشف موارد جدید ابتلا، کنترل مبتلایان و مراقبت برای پیشگیری از بروز عوارض ناشی از فشارخون بالا اجرایی شده است.
اجرای طرح کنترل فشار خون در سراسر کشور تا نیمه تیرماه سال جاری ادامه دارد.



کليه حقوق این سایت متعلق به شرکت ایران خودرو تبریز می باشد.